Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

Το σκουπίδι τ' Ουρανού, ο παν ή σατανάς ή ιαπετός ή άδωνις ή άτον ή χάτον ή ... (Α)


   .......................
..........................
ο παν
"Τραγοπόδαρος1, τριχωτός σ' όλο    Τέλος, ο μύθος για το θάνατο
το σώμα, με κέρατα και αφτιά           του πάνα είναι πλασμένος,    
μυτερά 2, με το πιό πλατύ γέλιο        αναλογικά με τους μύθους για
στα χείλη 3, θορυβώδης 4, αλλά       το θάνατο άλλων θεών, που
και φίλος της ερημιάς, ψυχή κάθε    ανήκουν στον κύκλο της βλά-
ραχούλας, σύδεντρου, βουνο-            στησης 30, όπως ο άδωνις 31.
κορφής, πηγής και ρυακιού, σύν-      Έτσι και ο δαίμων της Ελλη-
τροφος και προστάτης των βο-          κής γης 32, με ιδιότητες συγ-
σκών και των κυνηγών 5, χαρω-        γενικές με την ιδέα της ανα- 
πός συνοδός της Κυβέλης και του     νέωσης της φύσης, ήταν λο- 
Διονύσου, μπεκρής 6, χορευταράς     γικό να έχει το θάνατό του".-
και μάστορας του αυλού 7, ακού-
ραστος επιβήτορας των κατσικι-
ών , αλλά και λάγνος εραστής 
νυμφών και αγοριών 8, ήταν ο πάν,
γέννημα και θρέμμα της ορεινής
Αρκαδίας 9.
....................................................
..................................................
.............................................
Για τη σχέση του με τη μουσική
θεωρούσαν τον πάνα εφευρέτη του
ποιμενικού αυλού, της σύριγγος 10,
και έλεγαν, ότι η Σύριγξ ήταν νύμ-
φη, που, όταν την κυνηγούσε ο παν,
για να αποφύγη τον βιασμό11, με-
ταμορφώθηκε σε καλαμιά . Από 
αυτή την καλαμιά έκοψε ο παν  και 
έφτιαξε τη φλογέρα του και με αυτήν 
πήγε, να ανταγωνιστεί 12 τον Απόλ-
λωνα, που έπαιζε τη λύρα του 13, χω-
ρίς βέβαια να μπορεί, να φανεί ανώτε-
ρος και από το θεό της μουσικής.
.................................................
...........................................
........................................
Άλλη νύμφη που μεταμορφώθηκε
σε δέντρο, για ν' αποφύγει τον πάνα 
14, ήταν η Πίτυς, δηλαδή η Πεύκη
Γι' αυτό ο παν συνήθιζε, να στολίζει
το κεφάλι του με τα κλαδιά της 15.
Μία τρίτη νύμφη, η Ηχώ, που δεν 
θέλησε, ν' ακούσει το λάγνο κάλε-
σμά του 16, κατακρεουργήθηκε 17 
από τσοπάνους 18, που ο πάν έβαλε 
μανία στο μυαλό τους 19 και το μόνο 
που επέζησε από την όμορφη νύμ-
φη 20 ήταν η φωνή της, η ηχώ.
....................................................
....................................................
...............................................
Κομπάζοντας 21 για τις ερωτικές 
επιτυχίες του ο παν έλεγε, πως είχε 
κοιμηθεί με όλες 22 τις μαινάδες της
ακολουθίας του Διονύσου. Πάντως
η πιό μεγάλη επιτυχία σ' αυτή τη
δραστηριότητά του φαίνεται, πως
ήταν η αποπλάνηση της Σελήνης 
23. Ξέροντας ότι η θεά συνήθιζε, να 
παίζει με τα πρόβατα, πηδώντας
στη ράχη τους ο παν κατάφερε, να
ενωθεί μαζί  της ντυμένος με μια
προβιά 24.
   Για το θάνατο του πάνα μιλούσαν
οι Έλληνες 25 στα στερνά χρόνια 
του αρχαίου κόσμου. Θαλασσινοί 
που έπλεαν προς την ιταλία 26, ά-
κουσαν κάποτε από τις ακτές κραυ-
γές και θρήνους 27 και το μήνυμα 
πως "ο μέγας 28 παν πέθανε 29".
--------------------------------------------------------------------------------
    Διαπίστωσις γενική προ των σημειώσεων : Οι συγγραφείς του πεντατόμου έργου, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ, της εταιρείας "ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ", πέραν της κατανοητής αγνοίας των
επί ενίων θεμάτων, αποτελούν ανθρώπους ... δημοκρατικούς, προοδευτικούς, κλπ. Συνεπώς, διάκεινται ευνοϊκώς εις τας κρίσεις των προς τον σκουπιδο-πάνα ή ιαπετό ή άδωνι ή σατανά ή διάβολο ή άτον ή χάτον ή ...  

Σημ. 1 : Δεν ήτο μόνον τραγοπόδαρος, αλλά και τραγοκέφαλος !  
              Όλο το κεφάλι του αποτελεί κεφαλή ... τράγου ...
Σημ. 2 : Υφίστανται μεταξύ ημών και ... "ανθρωποι" έχοντες 
              αυτιά μυτερά ; ... 
Σημ. 3 : Το ... αριστοφανικό, χονδροκομένο, γέλιο ...
Σημ. 4 : Ουχί, δεν αρέσκεται εις την ... διακριτικότητανούτε εις 
              την θέσιν την αρμόζουσαν εις ... κατσίκαν ... Επιθυμεί 
              ισότηταν μεταχειρίσεως μετά των τέκνων του Διός, ως 
              ο πατήρ του Ερμής, ο Απόλλων, η Αθηνά, η Άρτεμις, 
              κλπ, κλπ. Η θρασυτάτη ταύτη απαίτησις της ορθίας 
              σκουπιδο-κατσίκας ήτο και η αιτία της απομακρύνσεώς 
              του και εκ του πατρός του και εκ του Διός, οι οποίοι τον 
              είχον αποδεχθεί εις τον Όλυμπον, μόλον ότι ήτο ... ζωώ- 
              δης ...
Σημ. 5 : Εν ολίγοις, αντικατέστησεν, κατόπιν της αναχωρήσεως 
              εκ του Πλανήτου ημών και της επιστροφής των θεοτή-  
              των και του Θεού εις τον Ουρανόν, την ... Άρτεμιν, εις 
              τα ό,σα εκείνη ηγάπα και επροστάτευεν, αλλά δια εντε- 
              λώς ετέρου τρόπου, ήτοι της αποκτηνώσεως εκείνων, 
              βοσκών και κυνηγών, τους οποίους προέτρεπεν εις κτη- 
              νώδεις πράξεις, ως π.χ. κτηνοβασίας (ίνα ομοιάζουν 
              προς εκείνον), φόνους (ίνα ικανοποιούν τα ζωώδη ένστι- 
              κτά εκείνου), βιασμούς (ίνα ομοιάζουν προς εκείνον), 
              κλπ, κλπ. 
Σημ. 6 : Μακράν του μέτρου, το οποίον εδίδαξαν οι Έλληνες, ίνα
               οι άνθρωποι ... διαφέρουν εκ των ... ζώων. Εκείνος,  
               όμως, διαθέτει και ... ζωώδην φύσιν ...
Σημ. 7 : Ώστε, λοιπόν, ο ... αυλός ... δικό του όργανον "μουσι- 
              κής" εστί. Ενθυμείσθε τον ... "Μαγικόν Αυλόν" ; ... 
              Ώστε, ... αυλός, σύριγγξ, φλογέρα ... κλαρίνον, κλαρινέ-
              τον. Επέτυχεν, δε, τον εξοβελισμόν της Λύρας του  
              Απόλλωνος εκ της μουσικής παιδείας των Λαών !  
              Εξαιρέσει των Ελλήνων του Πόντου, ένιοι των οποίων 
              μένουν (μουσουλμανοποιηθέντες) υπό μογγολο-εβραιο-
              τουρκικήν κατοχήν και οι οποίοι εκείσε ασκούνται εις 
              την Λύραν, ένιοι ασκούνται  εις την Λύραν εν Ελλάδι, 
              κυρίως εν Μακεδονία και Θράκη, και ένιοι ασκούνται 
              εις την Λύραν εν Κρήτη και τας λοιπάς Νήσους του 
              Αιγαίου Αρχιπελάγους, εντεύθεν της μεταφοράς των, εκ
              του Πόντου, εκείσε, υπό του Νικηφόρου Φωκά, προς  ... 
              ανάπτυξιν εκ νέου του Ελληνικού στοιχείου της Νήσου, 
              ... αποψιλωθείσης εκ τούτων υπό των αράβων και των 
              σαρα-κηνών ... Βρε, βρε, τον ... μότσαρτ ... της ... μασω-
              νικής στοάς ...
Σημ. 8 : ... κατσίκες, ... αγοράκια, ... κοριτσάκια ... παμφάγον το 
              κτήνος !
Σημ. 9 : Ώπα ! Προς τούτο, λοιπόν, επαινείται η ... αρκαδία ... 
              Και άπαντες οι ... μασώνοι περί αρκαδίας ομιλούν ... 
              Και 'κείνοι οι πίνακες ζωγραφικής μετά τίτλου ... "At 
              ego in Arkadia" ; ... Ξενοδοχείον εν ... Κομοτηνή ... 
              "Αρκαδία" ; ... Ά, πα, πα, πα, πα ... αι στοαί ...
Σημ.10: Ο εφευρέτης, λοιπόν, του ποιμενικού αυλού, της σύριγγος.
              Εξ ού και η αυστηρά εντολή των Ποντίων προς τους 
              υιούς των : Εντός της οικίας ποτέ δεν σφυρίζωμεν ! ('Ινα
              μην καλώμεν, δια των συρριγμών, τους ... όφεις ...)
Σημ.11: Ώστε, ... πατήρ του ... βιασμού, αγοριών και κοριτσιών, 
              ο σκουπιδο-παν, ο σατανάς, εστί ! (Αντελήφθης, τώρα, ώ
              εργδημεργ, τίνος λόγου ένεκεν προασπαθεί, ίνα επιβάλη
              την ... μη δίωξιν του ... βιασμού ; Ίνα τρέψη εις ομοίους
              του ... τους καθ' ολοκληρίαν ανθρώπους ...).
Σημ.12: Το θράσος δεν έλειπεν και ούτε λείπει εκ του ... τράγου ... 
              Τούτο τον ωδήγησεν έως του να επιθυμή τον ανταγωνι- 
              σμόν του Απόλλωνος ! Ο οποίος καλώς ... ετακτοποίησεν
              τον ... τράγον τότε ... Το αυτό, δε, θα επαναλάβη και 
              τώρα     ... (Το οποίον θράσος διακρίνει και άπαντας τους
              δικούς του) ...
Σημ.13: Ώστε, το όργανον μουσικής των Ελλήνων η ... Λύρα  
              εστί, ουχί, δε, το ... κλαρίνον !
Σημ.14: Ώστε, δυνάμεθα, να είπωμεν, ότι ... προσωποποίησις του 
              βιασμού αποτελεί ο ... πάν ... (ο ... θεός των σκουπιδο-
              εβραίων ...).
Σημ.15: Θράσος ο ... τράγος ...
Σημ.16: Ώστε, ... εκπρόσωπος της ... λαγνείας ο ... τράγος. Τούτου
              ένεκεν ωδήγησεν και τους ανθρώπους εις ταύτην. Ίνα 
              ομοιάζουν προς εκείνον ...
Σημ.17: Τούτου ένεκεν διέδωσεν, κυρίως εις τας γ.π.α., τον βια- 
              σμόν ... ομού μετά του πετσοκόματος της βιασθείσης ...
Σημ.18: Μην εκπλήσσεσθε ούτε εις την εποχήν ημών εξ ενίων 
              εγγλημάτων πραττομένων υπό ... τσοπάνηδων εις τα όρη
              ή ... γελαδάρηδων (κάου-μπόυς) εις τα πεδινά ...
Σημ.19: Ως τότε, ούτω και σήμερον, διαθέτει την ικανότηταν, 
              όπως ... τρελάνη τινά ... Άπαντα τα ειδεχθή εγκλήματα
              επράχθησαν υπό ανθρώπων ... "τρελών" ή ... τρελαμέ- 
              νων υπό του ... τράγου και των ... σκουπιδιών των οποί- 
              ων ... προίσταται ...
Σημ.20: Αι Νύμφαι ήσαν ώμορφα κορίτσια, ως και τα αγόρια 
              ήσαν ώμορφα αγόρια, ουδεμίαν σχέσιν έχοντα προς τα 
              απεχθή μικρά τέκνα των "ανθρώπων"-πλαστουργημάτων  
              του τσογλανο-προμηθέα (Αναλογίσου, ώ Αναγνώστα, τα 
              τέκνα ... χριστοφόρου τινός ...) ...
Σημ.21: Απότοκος του θράσους και ο ... κομπασμός ... Τον οποίον 
              επίσης επέβαλεν εις τας γ.π.α., αλλά και εν Ελλάδι (Ξέ- 
              ρεις ποιός είμαι 'γώ, ρέ ; ...), ίνα, επίσης, ομοιάζουν τού-
              τον οι καθ' ολοκληρίαν άνθρωποι ...
Σημ.22: Νεαρή και χονδρούλα εκ χωρίου τινός ... υπερηφανεύεται,
             ότι εκ των ... 13 ετών της έως και σήμερον την επ.δηξαν ...
             75 άνδρες ... Ίνα ομοιάσουν προς εκείνον οι καθ' ολοκλη-
             ρίαν άνθρωποι ... (Ξέρεις, ρε, πόσες π.δηξα εγώ ; ... κομπα-
             σμοί ημερήσιοι εις τους διαλόγους ανδρών, νεαρών και 
             μη) ...
Σημ.23: Ώστε, και η ... αποπλάνησις ... χαρακτηριστικόν γνώρισμα
              του ... τράγου εστί ! Μικρά ή απονήρευτα κορίτσια και
              αγόρια ... εκ πλάνης σκουπιδιού τινός ... βιάζωνται ... και
              σήμερον ... Ίνα ομοιάσουν προς εκείνον οι καθ' ολοκλη- 
              ρίαν άνθρωποι ...
Σημ.24: Τα τεχνάσματα ... άπειρα, ίνα ... βιάση ... ο τράγος ... Εν-
              μήσου, ώ Αναγνώστα, τα τεχνάσματα της ... σατανοπα-
              ρέας ... κατσούλη-δημητροκάλη, ίνα πείσουν μικρά και
              απονήρευτα κορίτσια, όπως ακολουθήσουν εκείνους για
              καφέ ή προς ... εξυπηρέτησιν ...
Σημ.25: Και βέβαια ομιλούσαν περί του θανάτου του ! Μετά ... 
              ανακουφίσεως ...
Σημ.26: Οι ... ιταλοί, όμως, ... θρηνούσαν ...  Μόνον τούτοι ; Και
              ο εκ ... σουηδίας ... νομπελίστας λογοτέχνης κνουτ χάμ- 
              σουν συνέγραψεν  βιβλίον περί του εν λόγω σκουπιδιού 
              (Ο ΠΑΝ) ... Συνεπώς, εφ' όσον οι βάρβαροι εθρήνησαν
              τον θάνατόν του και ηγάπαν αυτόν και τους  βιασμούς 
              των υπ' εκείνου, ημείς οι Έλληνες ουδεμίαν σχέσιν έχω-
              μεν μετά του εν λόγω σκουπιδιού.-
Σημ.27: Κραυγές και θρήνους ; ... Οι επί μακρόν συνεχείς ... 
              βιασμοί οδηγούν εις το σύνδρομον της ... πόρνης και της 
              εκ του νταβατζή της ... εξαρτήσεως ...
Σημ.28: Ο ... μέγας εις ... βιασμούς ... (και ο ... τσόκλης δικός του)
Σημ.29: Και ... ησύχασαν αι ... κατσίκαι, τα ... ανήλικα κορίτσια 
              και τα ανήλικα αγόρια ...
Σημ.30: Ώστε, οι συγγραφείς του έργου ανεκάλυψαν μεταξύ των
              θεών κύκλον ... βλάστησης ...
Σημ.31: Εις τον οποίον κύκλον ανήκει και ... ο άδωνις ! Πρώτη 
              συσχέτισις του σκουπιδο-πανός μετά του άδωνι ...
Σημ.32: Α-ληθώς ... δαίμων της Ελληνικής Γης ήτο και είναι το
              εν λόγω σκουπίδι του Σύμπαντος, ο ... παν ή σατανάς ή 
              ιαπετός ή διάβολος ή γιαχβέ ή άτον ή χάτον ...

1 σχόλιο:

  1. Μάλιστα...

    Έχω ένα κακο: πολλες φορες, δεν σκέπτομαι κάποια πράγματα. Κι αυτο, επειδη (ευκαιρίας δοθείσης) περιμένω να "στρέψω τον φακο της σκέψης μου" επάνω του. Στο απ' ανάμεσα, όμως, όχι.

    Αυτα όλα τα γράφει η "Ελληνικη Μυθολογία" της "Εκδοτικης Αθηνων", και μάλλον τις πληροφορίες τις έχει πάρει απο τον Απολλόδωρο. Επειδη έχω το σύγγραμμα στο σπίτι, θα κάνω έναν κόπο να το δω κι εγω, να δω τη βιβλιογραφία του λήμματος.
    Συνειδητοποιω -σχεδον έντρομος!- πως το 1090 μΧ δεν ήταν η πρώτη φάση της καθυβρίσεως των αρχαίων θεων μας! (Σχεδον έντρομος, διότι δεν τους έχω τους οξαποδω τόσο καπάτσους, ώστε να κάνουν στρατηγικο σχεδιασμο χιλιετιων - και μάλιστα τόσο θρασεις, ώστε να καθυβρίζουν τους θεους μας την εποχη του κολοφώνα της Ελλάδας.) Μάλλον η δεύτερη, ή η τρίτη! Διότι:

    Σοκαριστικα όλ' αυτα με τους βιασμους και τους φόνους "του Πανός", αλλα, βλέπεις, άνευ της "τράγου ωδης" δεν θα υπήρχε Αισχύλος!

    Το ωραίο είναι πως, με όσα έγραψες, το θέμα καθίσταται εκατο φορες πιο ενδιαφέρον για έρευνα! Συνέχισε την αφήγηση! Είμαι όλος ...αυτια, σαν του ...Μαρσύα! :-)

    Υγ 1: Δείχνεις την καταγωγη σου! Απο τους πλέον παλιους Πόντιους, απο την εποχη της Αργοναυτικης Εκστρατείας!
    (Το θέατρο δεν υπήρχε τότε ως μορφη διασκέδασης των αρχαίων ημων, γι' αυτο και δεν ανέφερες τίποτε για την τραγωδία! Άρα...)

    Να λελέβω σε! :-)

    Υγ 2: Επίσης δείχνεις την καταγωγη σου! Έλλην και μη τοπικιστης, δύσκολο! (Εγω αποτελω μία απ' τις εξαιρέσεις.)
    Σωστα επισημαίνεις ότι το κλαρίνο δεν είναι όργανο των Ελλήνων. Είναι των ευρωπαϊκων ορχηστρων, το οποίο μετέφεραν οι Βαυαροι εδω το 1831, και οι Έλληνες το υιοθέτησαν (για τεμπελο-ευκολία τους), διότι το ηχόχρωμά του μοιάζει με της μπάσας καλαμένιας φλογέρας, της λεγόμενης "τζαμάρας".

    Τώρα, περι τα μουσικα μπορούμε να συζητάμε γι' ατέλειωτα χειμωνιάτικα βράδυα... όμως προηγείται η εξόντωση των σκουπιδιων του πλάνήτη. Σου εύχομαι, όμως, στο μεταξυ ν' ακούσεις σκάρο ηπειρώτικο (η κατ' εξοχην μουσικη του Πανος) απο τεχνίτες του είδους - και δη απο τον "Δρόλαπα", ο οποίος τυγχάνει ...ρόκ κιθαρίστας!
    Σίγουρα θα συγκινηθεις, ανεξαρτήτως καταγωγης και βιωμάτων. Όπως κι εγω, όταν βλέπω Πόντιους να χορεύουν! Στροφη και χράπ! χράπ! χράπ! τα πόδια κάτω, όλοι μαζι! Και μαχαίρια στα χέρια, τουλάχιστον ο πρωτοχορευτης! (Απαράδεκτο το ...τουριστικο φολκλόρ, άνευ μαχαιριων!)

    Υγ 3: Στη μουσικη του Απόλλωνα (παιάνας, εμβατήριο), πιστεύω συμφωνούμε!
    Αφιερωμένο εξαιρετικα στον οικοδεσπότη μου το: "- Είμαστε δυό, είμαστε τρεις!"

    Θα το χρειαστούμε!... συντόμως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.