μαθητές εμφανίζονται πρωταθλητές στο εξωσχολικό διάβασμα μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Τα 15χρονα στη χώρα μας δηλώνουν ότι διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση σε ποσοστό 82,5% καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ ενώ στη δεύτερη θέση έρχονται οι Τούρκοι συμμαθητές τους.
Σε σχέση με το 2000 οι Έλληνες εμφανίζουν αύξηση κατά 4,5 μονάδες ενώ ο μέσος όρος των μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ που διαβάζουν για προσωπική τους ευχαρίστηση μειώθηκε σε 63,8% το 2009 από 68,8% το 2000.
Τα κορίτσια εμφανίζονται να ενδιαφέρονται περισσότερο για τη λογοτεχνία με ποσοστό 86,4% έναντι 74,4% των αγοριών.
Η διαφορά μεταξύ των δύο φύλων είναι αρκετά μεγαλύτερη σε άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα στην Αυστρία που τα ποσοστά μοιράζονται σε 60,9% για τα κορίτσια και 38,5% για τα αγόρια.
Τι διαβάζουν
Το 60,5% των μαθητών αναφέρει ότι διαβάζει με δική του πρωτοβουλία αρκετές φορές το μήνα ή αρκετές φορές την εβδομάδα περιοδικά και ακολουθούν οι εφημερίδες σε ποσοστό 42,8%, τα κόμικς σε ποσοστό 24,7%, τα λογοτεχνικά βιβλία σε ποσοστό 21,5% και τα δοκίμια σε ποσοστό 7,2% από 26,4% το 2000.
Τέλος, σύμφωνα με την έκθεση οι μαθητές που είναι εξοικειωμένοι στο διαδίκτυο παρουσιάζουν μεγαλύτερες επιδόσεις στην κατανόηση κειμένου.
Ποσοστό των μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ που διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση :
Ελλάδα | 82,50% |
Τουρκία | 77,10% |
Μεξικό | 76,20% |
Τσεχία | 75,00% |
Ουγγαρία | 74,50% |
Καναδάς | 68,90% |
Νέα Ζηλανδία | 68,70% |
Πολωνία | 67,80% |
Φινλανδία | 67,00% |
Δανία | 66,40% |
Ιταλία | 66,10% |
Ισραήλ | 65,50% |
Πορτογαλία | 64,80% |
Αυστραλία | 63,30% |
Σουηδία | 62,70% |
Ισλανδία | 62,00% |
Νότια Κορέα | 61,50% |
Εσθονία | 61,40% |
Γαλλία | 61,20% |
Ισπανία | 60,40% |
Βρετανία | 60,40% |
Χιλή | 60,30% |
Σλοβενία | 60,20% |
Νορβηγία | 60,00% |
Σλοβακία | 59,10% |
Γερμανία | 58,70% |
Ιρλανδία | 58,10% |
ΗΠΑ | 58,00% |
Ιαπωνία | 55,80% |
Βέλγιο | 55,60% |
Ελβετία | 55,40% |
Λουξεμβούργο | 51,80% |
Ολλανδία | 51,40% |
Αυστρία | 50,00% |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.