Βουλόμενος νὰ ἐκφέρω λόγο
κεφαλαιώδους σημασίας, κατ’ ἀρχὰς κομίζω Ἀποστολικὸ λόγο ποὺ τὸ νόημά
του μεταβιβάζεται, ἀπὸ τὸ πλοῖο μεταγωγῆς τοῦ Παύλου, στὴν ἐθνικὴ
ὁλκάδα, ὅτι ὅταν οἱ ναῦτες ἐγκαταλείπουν τὸ πλοῖο, οἱ λοιποὶ ἐπιβάτες
τοῦ πλοίου δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ σωθοῦν: «...ἐὰν μὴ οὗτοι μείνωσιν ἐν τῷ
πλοίῳ, ὑμεῖς σωθῆναι οὐ δύνασθε» (Πρ. κστ΄ 31). Μεταφέρω τὸ νόημα τοῦ
χωρίου στὰ καθ’ ἡμᾶς: Ἐὰν στὸ πλοῖο «Ἑλλὰς» δὲν μείνουν αὐτοί, ποὺ τοὺς
δωρήθηκε ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ βλέπουν σὲ βάθος χρόνου, τότε οἱ λοιποὶ ἐμεῖς
δὲν θὰ μπορέσουμε νὰ μείνουμε σῶοι. Θὰ μᾶς πνίξουν τὰ κύματα, ἂν αὐτοὶ
δὲν ἀναλάβουν τὴν οἰακοστρόφηση τοῦ πλοίου. Περιμένουμε τὸν προβλέπτη
ποὺ βλέπει τὰ κύματα νὰ ἔρχονται καὶ εἰδοποιεῖ τοὺς ὑπναλέους καὶ
συμβατικοὺς, γιὰ τὸν ἐπερχόμενο κατακλυσμό. Ἀποποιούμενος δὲ τὴν ἀπὸ
Θεοῦ ἐντολή, τότε αὐτὸς θὰ εἶναι ὁ αἴτιος τοῦ ναυαγίου, ὅπως ὁ
οὐρανολέκτης Πατὴρ Ἰωάννης ὁ Σιναΐτης στὴν οὐρανοδρόμο «Κλίμακά» του
ἀποφθέγγεται: «Εἰ ἔλαβες ὅμματα προβλέπειν τὰ κύματα, πρόλεγε τοῖς ἐν τῷ
πλοίῳ σαφῶς· εἰ δὲ μή, σὺ εὑρίσκῃ τοῦ ναυαγίου παραίτιος...» (ΛΑ΄ 21).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.